منتديات المايسترو
جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا http://www.iraqup.com/uploads/20090512/gWGt0-n1M5_651305796.gif
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك معنا فى منتديات المايسترو علاء فايد;
شكرا جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان 829894
ادارة المنتدي جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان 103798
منتديات المايسترو
جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا http://www.iraqup.com/uploads/20090512/gWGt0-n1M5_651305796.gif
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك معنا فى منتديات المايسترو علاء فايد;
شكرا جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان 829894
ادارة المنتدي جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان 103798
منتديات المايسترو
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات المايسترو

منتدى شامل فضائيات حواء دينى قصص افلام اغانى

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولجمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان I_icon_mini_loginتسجيل دخول الاعضاء

جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان

كاتب الموضوعرسالة
ahmedstar_82
كبير مشرفى منتدى الطب والتداوى
كبير مشرفى منتدى الطب والتداوى
ahmedstar_82

ذكر

جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان Empty
مُساهمةموضوع: جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان   جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان Emptyالأربعاء 13 مايو - 22:57

كعادته كل عام يشتري لإبنه الصغير ملابس العيد قبل رمضان حتي يستطيع ان يتفادي زحام
(تيكا تيكا) الشديد ويتفادى الأسعار الخيالية أيضا ... فقد تحولت جمهورية تيكا تيكا الي جمهورية متخصصة في الخصخصة والرأسمالية فلا حياة الا لمن يستحق الحياة وبالطبع لا يستحق الحياة الا هؤلاء الذين يملكون خزنا مدروزة بالعملات المختلفة يعلوها الدولار واليورو وغيرها من العملات التي لا يمكن أن تراها أو تسمع عنها الا امام شاشات التلفزيون أحيانا ... في بعض الافلام والمسلسلات التي يتسم منتجيها بالثراء الفاحش لأن يتجرأ أن يظهر الدولار في الفيلم بلا ريبة متحملا ضيق التنفس والأزمات الصدرية التي تنتاب المشاهدين من شعب جمهورية تيكا تيكا الغلبان ...

هو موظف في ديوان الصوبة الزراعية ( ديوان متخصص في جمع بذور النباتات البلدي والأصيلة وبيعها لأي دوله تمتلك عملات اللون الأخضر أو الأحمر ..أي لون غير اللون الأصفر والسلام )( ملحوظة :هذه الألوان تخص عملات مملكة كوكو واواستان والتي توجد في اعالي فوهات البركان وحابس كابس من وجود العفاريت والجان ..)
يتقاضي من هذا الديوان ألبهلواني مرتبه لينتهي قبل منتصف الشهر من جراء الغلاء المتوحش ويعيش باقي الشهر علي بقاياه متتبعا أثر المرتب كالفأر الذي يتتبع أثر الجبن هذا إن وجد ...كما أن هذا حال أغلبية شعب جمهورية تيكا تيكا الغلبان

الأب: مبروك اللبس الجديد ياحبيبي
الأخ الأكبر ( حسين سنسن ):: مبروك ياحمادة
الابن : حو يابابا الشيت ده (يقصد حلو التيشيرت ده )
الأب : اه جميل قوي عليك ياحبيبي كل سنه وانت طيب

آآآآآآآآآآآآآه يا قليل الأدب[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
صرخة اطلقتها فتاة في مقتبل العشرين من عمرها حين مد شاب يده عليها من الخلف وهم مسرعا يتضاحك هو ورفاقه من رفقاء السوء
(* مشهد اعتاد عليه شعب جمهورية تيكا تيكا فقد تحررت جمهورية تيكا تيكا من قيود الماضي وأعطت المرأة حرية التحرر من ملابسها ...( هي دي الحرية ولا بلاش )[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
لم يعلم الطفل ان ما فعله خطأ فادح وجريمة اخلاقيه وشرعيه وقانونية ايضا فلم يتحدث والده بكلمة من أثر الدهشة ... الا انه فعل وكما يفعل كل الصغار يقلد وحسب فترك يد والده وانطلق يفعل مثلما فعلا الشاب فالتفتت الفتاة مصعوقة من فعله كما صعق والده ايضا من جراء فعلته الأمر الذي جعله يقف أمامه مشدوها لا يقدر علي الحراك حتي في ظل ضحكات الطفل الصغير الذي لا يعي نتائج فعلته ..[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

افاق الأب صارخا: حمادة انت يا ولد ايه الي انت عملته ده
الفتاه : معقوله ده لسه صغير مش ممكن
الأخ في سره:: (ماهو عشان صغير محدش هيكلمه يابخته انما انا لو بسبستلك بس ممكن يودوني القسم داايه الظلم ده ( *البسبسة حق مكفول لكل مواطن تنقح عليه الرجولة في جمهورية تيكا تيكا[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] )
الأب: أنا والله في غايه الاسف يابنتي مش عارف اقولك ايه انا هعاقبه
الفتاة ::يعني نمشي فين الشارع خلاص لا بقي فيه امان لا من كبير ولا صغير حرااااااااااام
الأب : امشي قدامي ليلتك سودا
سنسن : (يابن المحظوظة)[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الأب يخبط سنسن علي رأسه : امشي انت كمان بتبص علي ايه
سنسن :هه ...نعم ...أيوه حاضر يا بابا
انفجر حمادة في البكاء ...لا يعلم ما سبب ضجيج أبيه وهذه الفتاه فقد رأي للتو شابا يفعل مثلما فعل ولم يزجره أحد فلما هو ؟ ( يبدو أنهم متواطئون مع هذا الشاب ....[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة])

-2-
انت جيت يا حاج:: قالتها ببراءة متناهية زوجة الحاج ( * ليس بالضروري انه يكون حاج فعلا ده لقب بيمنحه الشعب التيكاتيكاوي من طيبة قلبه لأي حد علي مزاجه او صاحب أفضال ..حاسب مرة علي القهوة يعني ولا حاجه[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] ) ....ايه ده مالو حماده بيعيط ليه كده
وهو لسه شاف عياط دا انا هوريلو النهارضة (متغاظ منه )[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
ليه بس قلي ايه الي حصل بس ؟؟ بس ياحماده متعيطش ياحبيبي بقي
بقي المفعوص ده الي لسه مطلعش من البيضه بيمد ايده علي بنت في الشارع
سنسن Sad دا انا عمري ما عملتها ولا مديت ايدي علي بنت لا بره ولا حتي في خيالي ااااااه ياعيني عليا وعلي بختي آآآآآآآه يابن المحظوظة )[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
لا مش معقوله ياحاج حمادة مش ممكن يعمل كده
انتي بتستعميني ولاايه
لاانا مقصدش ياحاج بس مين الي علمه كده
شاف شاب من العيال البايظه بيعمل كده وراح قلدو علطول
طيب ياحاج يبقي العيب والغلط مش علي حماده علي الشاب ده والبنت دي اكيد كانت لابسه مسخرة عشان كده الولد ده اختارها من وسط كل الماشيين انه يمد ايده عليها
انا مليش دعوة بيهم انا ليا دعوة بابني انا بربي ابني ياهانم مش بربي الي ماشيين في الشارع
ماهو مدام المجتمع كده يبقي الي هتربيه سنين في ابنك هيضيع في ايام لازم ياحاج نشوف حل في الحكايه دي احنا كده نبقي بنحمي حماده برضو ...
يتركها ويمضي عاقدا يده خلف ظهره وفي وجهه اشد علامات الغضب والحيرة والتفكير...
( ماانتي مشفتيش بنات اليومين دول (المزز) كانو فين دول علي أيامنا بس[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

-3-
قهوة مستكة بعد نص ساعه من الخناقة

يانووور هاتلي واحد شاي وتعالي شوف عم الحاج توفيق يشرب ايه
تشرب ايه ياعم الحاج
هاتلي شاي يانور
عنيا ياعم الحاج
- ايه مالك ياحاج توفيق شايفك مش مظبوط النهارضه
- تخيل يااستاذ محمد تخيل يااستاذ عماد, ابني النهارضة يمد ايده علي بنت في الشارع زي العيال (الصايعين) دول
استاذ عماد::لاياراجل قول كلام غير ده مش ممكن
الحاج توفيق: والله هو ده الي حصل شاف ولد بيعمل كده فعمل زيه
استاذ محمد::بس اشمعنا البنت دي الي الولد عمل كده فيها ؟؟ تلاقيها كانت مستفزة في لبسها ماانا بشوف بلاوي كل يوم
استاذ عماد في سره(يابختك ياحماده )[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الحاج توفيق:: ايوه فعلا يااستاذ محمد دي كانت لابسه بتاع ده الي بيسموه (بادي)ومجسم جسمها وجيب قصير حاجه بقت (تقرف ) الواحد مبقاش عارف فين الحياء والعفه بتوع زمان
استاذ عماد في سره :: آآآآآآآآآه هو الواحد بقي يعرف يمشي في الشارع [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
استاذ محمد:: لا انسي راحو مع الي راح شوف ياحاج ده جرنال النهارضه فيه حادثتين اغتصاب وامبارح كان فيه واحده والاسبوع الي فات زيهم
دي بقي مش مشكله حماده لوحدوا دي مشكلتنا كلنا ومشكله الجيل كله
- استاذ عماد في سره :: ياعم سيبهم خلينا نتفرج هو لا نعرف نتجوز ولا نتفرج كمان
الحاج توفيق:: واحنا في ايدنا ايه بس نعمله يااستاذ محمد كل واحد يحكم علي بيته ياراجل هو احنا هنغير الكون
استاذ محمد:: لا مش هنغير الكون ياحاج توفيق بس لازم يكون لينا وقفه مع الاستهتار ده إلي بيسموه حرية , السكوت علي الغلط بيولد غلط اكبر منه ولاايه ما تحضرنا يااستاذ عماد
استاذ عماد:: ايوه فعلا صح مظبوط
الحاج توفيق::: سارح في ايه مالك ياستاذ عماد
استاذ عماد:: ها لالا مفيش ياحاج انا معاكم ..فعلا كلام صح
الحاج توفيق:: بس والله عندكم حق انت فاكر من كام سنه كان البنطلون ده مبيلبسوش غير بنات العائلات الهاي قوي ومكنوش كده برضو زي الايام دي انما دلوقتي بقي العري مستفز ويحرك اي حد متزن
استاذ عماد في صمته برضو:: هما بيحركو اي متزن بس ده لو صنم هينطق [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

جمهورية تيكا تيكا الديكوقراطية تقع الي جوار دولة قمعستان في أعالي فوهات البركان
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» جمهريه تيك تيكا الحلقه 3